betyg 4

Nyduschad

Recension av Prada Luna Rossa Edt

Ni som har läst mina tidigare recensioner av parfym vet att jag är svårflirtad när det gäller dofter. Hittar jag en doft jag gillar så stannar den länge (flera år) tills jag upptäcker en som enligt mig doftar godare.

Denna edt från Prada står sig ändå högt bland de dofter jag har fått prova. Det bästa sättet att beskriva den utan att blanda in de olika noterna är nog: fräsch och nyduschad. Ungefär så känner man sig när man sprutat på sig denna doft.

Alla har vi någon gång ”raggarduschat”, ni vet haft för lite tid på sig för att ta en vanlig dusch så man tar några sprut parfym för att dölja eventuell svett och ofräschet. Prada Luna Rossas doft gör att man känner sig nyduschad och fräsch!

Den passar otroligt bra efter ett hårt pass på gymmet , likväl då du ska ut på klubb på kvällen. Den är inte för söt men har ändå en härlig energi i sig.

Betyget blir GGGG

recension av prada herrparfym

Den når ändå inte ända fram då jag efter ett tag ”tröttnade” på den och skulle inte kunna använda den varje dag vilket jag vill kunna göra med en doft som jag fastnar för och tycker även priset är lite väl saftigt…

Toppnot

Apelsin och lavendel

Mellannot

Salvia och spearmint

Basnot

Ambrette och amber

groomingbetyg4

testpilot josef

Kommentera

