betyg 3

Bra ingångsscrub

Recension av Bulldog Original Face Scrub

Det är inte alla som orkar med det extra momentet att exfoliera huden ett par gånger i veckan, eller ens en gång i veckan. Att exfoliera huden rensar den på döda hudceller och får ny frisk hud att komma upp till ytan. Bulldog Natural Grooming’s Scrub är perfekt att börja komma igång med.

Priset är riktigt bra och förpackningen är i en lagom storlek. Jag som är en van användare av scrub tycker att den är något för enkel. Nu menar jag inte designmässigt utan jag pratar om känslan. Kornen i scruben är grova och få, det är en rätt krämig konsistens. Doften är behaglig och mild. Huden känns exfolierad efter användning, men inte mer.

Min personliga favorit är Ole Henriksen Walnut Complexion Scrub som ger en fantastisk känsla. Däremot kostar den desto mer och burken är kanske inte smidigast. I och med att denna ansiktsskrubb kommer i en plasttub tycker jag den är ideal att använda i duschen. För de som ska börja komma igång med scrub är detta det bästa stället att förvara den. Då är chansen större att den verkligen används.

recension av bulldog ansiktsskrubb

För vana och mer kräsna användare av scrub kommer det inte bli en större upplevelse. Jag rekommenderar i sådana fall att titta vidare på andra märken. Däremot om man går på priset så är den väldigt prisvärd och gör sitt jobb.

groomingbetyg3plus

 

Kommentera

