betyg 4

HIGH HOLD. MATTE FINISH

Recension av Hanz De Fuko Sponge Wax

Super! Sponge wax är ett vax som man bara inte kan få nog av. Detta är det bästa allaround waxet jag någonsin testat. Jag älskar det. Möjligheterna är oändliga med detta wax.

Vi kan väl börja med burken, stilren, snygg och mordern. Inget att klaga på. Lukten? Fräsch, uppfriskande och naturlig. Efter att nu använt detta vaxet så vill jag nästan inte använda något annat. Om jag inte håller på och testa någon ny produkt för grooming.se så är detta vaxet jag använder.

recension av hanz de fuko hårvax

Nu tänkte jag ge lite tips om detta vaxet. För att få bästa möjliga effekt på waxet så rekommenderar jag att ha nytvättat hår, sen antingen ha i saltvatten eller något annat pre-styling spray MEN man kan även ta en liten klick av waxet och lägga i innan du fönar håret vilket är nästa steg. Föna det i den riktning du vill ha det, ruffsa gärna till det om du vill då det blir en messy effekt då. När du fönat så lägger du i en lagom klick handen och smetar ut över händerna och sedan i håret för att samla ihop hårstråna. Klart!

Detta hårvax passar bäst till kort-medium hår. Till långt hår rekommenderar jag Scheme cream vilket jag också har en recension på.

Annars helt underbar produkt och jag rekommenderar den starkt!

groomingbetyg4plus

3 replies »

Kommentera

