betyg 5

Se fräsch ut och skyddas mot solen

Recension av Dr Brandt CC Mat Shinerase Light to Medium

Dr Brandt är ett favoritmärke som gör bra fungerande produkter för ansiktet. Dr Brandt CC Mat Shinerase Light to Medium är en färgad ansiktskräm som har en mattande effekt samtidigt som den jämnar ut hudtonen. Den finns i två nyanser, en för ljus till medium och en för medium till mörk hy.

recension mattande färgad dagkräm

Jag är inte något större fan av den här typen av produkter som jag kallar för smink. Tror jag är för bekväm (läs lat) för att smörja in huden med ytterligare en produkt. Men är det något speciellt man vill känna sig extra fräsch till så passar det bra.

Varför dra ut på det mer, den är GRYM. Redan första gången jag använde den kändes huden riktigt fräsch och matt. Utan att jag såg sminkad ut. Det är viktigt att hålla koll på ögonbryn och eventuellt skäggstubb så det inte syns några ränder. Vad som gör det hela ännu bättre är att den har SPF 30 vilket skyddar bra mot solen. Så där får det bli ett extra plus i kanten.

Jag tycker den känns dryg och lämnar inga konstiga dofter på huden. Rekommenderar starkt Dr Brandt CC Mat Shinerase.

bäst i test

Kommentera

