betyg 5

Årets sommardoft

Recension av Moschino Forever Sailing Edt.

årets sommardoft

Det är någonting med Moschino Forever Sailing som gör att livet känns bekymmersfritt. Jag vet, det låter klyschigt och som det äldsta PR-tricket i boken men faktum är att jag känner mig fri, ung och full av energi.

Varje år dyker det upp en ny sommardoft som refererar till saltstänkta klippor och varma sandstränder. Ni vet, vit skjorta och linnebyxor. Segelbåtar och solstrålar mot det korallgröna havet. Modehusen drar på med allt de har i sommarreferenser och ibland funkar det, ibland inte.

Moschino Forever Sailing har mycket lite att göra med övriga dofter i serien. Ingenting alls skulle jag säga, ja förutom namnet då och förpackningen som följer inslagen Moschinoväg. Stora blaffiga logotyper som tyvärr känns riktigt blasé även om den ljusblå tonen ger en skön sommarkänsla. Men det är givetvis innehållet som är det viktigaste och här har Moschino lyckats igen. Det är ytterst sällan som det italienska modehuset släpper en riktigt dålig doft och det här är inget undantag.

Kanske är det den friska blandningen av mint, citrusfrukter och lavendel på en klassisk bas av tränoter. Jag vet inte. Jag vet bara att Moschino Forever Sailing är årets sommardoft.

bäst i test

Kommentera

