betyg 5

Den perfekta rakningen

Recension av Gentlemen’s Tonic Traditional Shave Cream

Utvecklad av mästarbarberare och genom att kombinera traditionella metoder med nytänk så skall Gentlemen’s Tonic Traditional Shave Cream erbjuda användaren en perfekt rakning. Så stod det i beskrivningen och det lät ju toppen tyckte jag och funderade snabbt på om det låg någon sanning i de stora orden eller om det mest var ett PR-trick.

Jag skall inte hålla någon på halster så jag slänger ut det direkt. Löddret. Traditional Shave Cream ger ett fantastiskt rikt lödder som dessutom är återfuktande och därmed skyddar huden från uttorkning under själva processen vilket är fullständigt lysande då jag ofta upplever att rakkrämer gör just det, torkar ut huden alltså.

Krämen kommer i en stilren burk på 125 g och proppad med lyxiga ingredienser såsom babassuolja och manukahonung känns produkten påkostad och exklusiv. Dessutom doftar den som rakkrämer gjorde förr.

recension av gentlemens tonic rakkräm

Alla har givetvis sina egna favoritprodukter och rutiner men så här gjorde jag för att uppnå den perfekta rakningen:

Jag började med Rehab London Scrub Up Daily Detox, en skrubb med lagom mycket kornighet och därmed idealisk för att rengöra och mjuka upp huden innan rakning. Därefter lade jag en varm handuk över ansiktet och började jobba upp ett rejält lödder. En liten klick Gentlemen’s Tonic Traditional Shave Cream räckte för att jag skulle vara mer än nöjd med resultatet. Man kan använda fingrarna och hyvel om man vill men jag rekommenderar starkt en riktigt bra rakborste och kniv för den där grymma old school rakningen. När jag var klar upptäckte jag till min stora glädje att jag inte hade ådragit mig ett enda skärsår, utslag eller någon torr hud. Jag hade helt enkelt upplevt den perfekta rakningen, precis som utlovat.

Priset är bra, doften är bra och resultatet är enastående. När jag sköljt rent ansiktet tackade jag mästarbarberarna för att de har haft den goda smaken att skapa en rakkräm som klippt och skuren för mig, slängde på lite Bulldog After Shave Balm och välrakad som få gick jag ut och mötte världen med ett leende.

groomingbetyg5

Kommentera

