betyg 4

För märkbart lenare hud

Recension av Ole Henriksen Lemon Strip Flash Peel

Jag har vid ett par tillfällen, hos en hudterapeut, fått syra-behandling vilket gett bra resultat och framförallt minskat porstorleken och förekomst av inåtväxta  hår. Att göra det hemma hade jag ännu inte provat, nu var det dags för en burk från Ole Henriksen.

Burken är på 50 ml och du behöver endast en tesked, ca 5 ml, vilket gör den väldigt dryg. Ofta när man skall lägga en ansiktsmask behövs en ganska stor mängd så är icke fallet med denna. Lukten är citrusaktig men känns lite artificiell, påminner mycket om rengöringsmedel men är inte alls obehaglig. Den är geléaktig i konsistensen och med den medföljande borsten fördelar man den enkelt på hela ansiktet, men undvik som vanligt ögon och eventuellt andra känsliga områden.

Till en början sticker det ganska rejält i huden men det lägger sig och en mer värmande känsla infinner sig. Efter 10 min så sköljer man av den enkelt med ljummet vatten. Att efter en sådan här behandling smörja in med återfuktande kräm är extra viktigt och om du kommer vistas i sol se då till att den har solskyddsfaktor då huden är extra känslig efter en syrabehandling.

recension av ole henriksen syra-behandling

Jag har använt denna i en dryg månad, en gång i veckan, och gillar resultatet med en märkbart lenare hud. Jag märker även att andra produkter tas upp av huden på ett bättre sätt efter en behandling så denna kommer nog ingå då och då i min hudrutin från och med nu. Priset är högt men då den är väldigt dryg och endast skall användas typ engång i veckan så blir det inte så farligt dyrt i längden. En lyxprodukt som får en fyra av mig.

groomingbetyg4

Kommentera

