betyg 4

Första hjälpen för trötta fötter

Recension av Neal’s Yard Remedies Comfrey & Mallow Foot Balm

Kan en kräm för fötterna vara något mer än just en fotkräm och finns det räddning för en av de mest utsatta delarna på kroppen?

Jag tänker på fötterna, denna arma kroppsdel som instängda i skor och kängor ska stå pall för att bära mig hela dagarna, bortglömda och torra och som får stå ut med det mesta, utan tacksamhet. När barfotatider nu närmar sig är det minst sagt hög tid att börja ta hand om fötterna och med en riktigt bra fotkräm känns förutsättningarna goda.

Det prisbelönta märket Neal’s Yard Remedies levererar krämen Comfrey and Mallow Foot Balm som kan vara räddaren i nöden för mina vintertrötta fötter. Förpackningen är lika snygg som de övriga produkterna i sortimentet och innehållet levererar ordentligt. En rik kräm med en lätt behaglig doft som går in i huden relativt snabbt och som framför allt ger en skön och fräsch känsla efteråt.

recension av neal's yard remedies fotkräm

Efter att ha testat den några dagar förstår jag inte hur jag kan ha ”glömt bort ” denna ritual som på bara några minuter ger trötta, torra fötter precis vad de förtjänar.

groomingbetyg4

Kommentera

