betyg 4

Rengörande ansiktsmask som imponerar

Recension av Neal’s Yard Remedies White Tea Enriching Facial Mask

Min absoluta favorit bland ansiktsmasker är California North Grapeseed Clay Facial Mask och jag har trots idogt letande aldrig hittat något likvärdigt. Det är något oemotståndligt med den där med mintdoften och den åtstramande känslan. NYR’s White Tea Enriching Facial Mask är dock en ganska trevlig bekantskap och jag har på senare tid fått möjligheten att testa flera helt naturliga produkter från engelsmännen och har aldrig blivit besviken. Förväntningarna var därmed höga när det damp ner en burk ansiktsmask i brevlådan.

Djupt återfuktande och närande mask för trött och livlös hud stod det och det lät ju lovande.Det första som slår mig när jag öppnar locket är konsistensen. Den ser väldigt mjuk ut, nästan som lotion. Det andra är doften. Den luktar mint! Yes, tänker jag och smörjer in mitt nyligen rengjorda ansikte med en rejäl klick ansiktsmask. Appliceringen går snabbt och smidigt med hjälp av fingertopparna men nog hade jag önskat en något mer kompakt konsistens för mindre kladd. Masken skall sedan sitta på i 10 minuter innan den sköljs av i varmt eller ljummet vatten.

neals_yard_remedies_white_tea_enriching_facial_mask

Under tiden masken sitter på noterar jag två saker. Ett, den är väldigt “snäll”. Det känns knappt att den sitter där. Ingen åtstramande hud, ingen kyla, inget hårt lager. En liten besvikelse. Två, den doftar ganska starkt och lägger du den för nära ögonen kan du räkna med tårar.

Ingen höjdare än så länge alltså och det har blivit dags att tvätta rent, något som också går snabbt och lätt och det är nu som Neal’s Yard Remedies White Tea Enriching Facial Mask imponerar. Resultatet efteråt är otroligt! Huden är superlen och känns ren ända ner i minsta por och kvar ligger en angenäm men diskret doft av mint och vitt te.

groomingbetyg4

Kommentera

