betyg 3

Att dö för?

Recension av Peter Thomas Roth Hair To Die For

Med åldern har mitt hår tunnats ut rejält. Speciellt har flikarna vid pannan blivit tydliga och mitt på huvudet syns det extra tydligt. Jag har testat fler så kallade “hairloss medel” men då dessa kräver extrem regelbundenhet, blir en ganska kostsam behandling med en effekt som i mitt fall inte motsvarat förväntningarna så har det inte motiverat fortsatt användande. Håravfallet har minskat de senaste året vilket kan bero på att jag framförallt tar hand om mitt hår med bättre schampo och balsam men jag har även börjat se över innehållet i stylingprodukter och försöker även här använda hårvänligare prylar.

PTR har med sin Hair To Die For (återkommer till detta namn) skapat en hårbehandling som skall stimulera och bevara hårets kvalitet och även då öka hårets volym. Produkten lovar inte att hår skall böja växa tillbaka men då hårets kvalitet ökar kan en känsla av ökad hårväxt uppnås.

peter thomas roth_hair_to_die_for

Jag har nu använt denna i snart två månader och det är först nu jag kan se någon effekt. Men är det nu så att jag fått ett hår att “dö för” som namnet säger? Nej! I flikarna är det, precis som på toppen, fortfarande lite tunt men däremot upplever jag mitt hår som livfullare och starkare och även en viss volymökning märks. Jag misstänker att denna förbättring endast är temporär och kräver ett fortsatt regelbundet användande. Produkten har ett högt pris men kan vara värd att testa, om man upplever sig vara tunnhårig och/eller har skört hår.

Det är svårt att sätta ett betyg på denna då resultatet är individuellt, men för mig får den en trea.

groomingbetyg3

Kommentera

