betyg 4

Kanske, kanske inte

Recension av Dsquared2 Potion Edt

Då var ytterligare en parfymtestning avklarad. Denna gång blev det en parfym från Dsquared2:s kollektion av herrparfymer, nämligen en med det fyndiga namnet ”potion”. Ärligt talat så visste jag ingenting om den här parfymen eller parfymtillverkaren innan jag fick hem den, men jag har detta till trots ändå gett den en ärlig chans.

Parfymen har funnits ute på marknaden i ett par år och du får i runda slängar betala en sjuhundring för 50 milliliter av denna flytande doftupplevelse. Om du känner dig lite snål så är mitt tips att köpa den mindre flaskan, 30 ml, då den ändå kommer att räcka i flera år framöver.

Nu till själva parfymen, flaskan och doften. Flaskan är inte mycket att orda om, en simpel kantig skapelse, maskulint och enkelt. Innehållet är bärnstensfärgat, också det för att spä på det maskulina intrycket av parfymen. Själva doften då. Den är annorlunda och spännande, den är kryddig och manlig. Toppnoten består av mynta och timjan, hjärtnoten av svartpeppar och kanel och till sist basnoten av kashmirträ, patchouli, ambra och mysk. Blandningen är som sagt annorlunda, men den fungerar helt klart.

dsquared_potion_edt

Det här enligt mitt tycke en schysst parfym som passar både till vardags och till finare tillfällen. Jag personligen kan dock känna att parfymen nog gör sig bäst vid lite finare tillfällen eftersom den är ganska tung och mustig.

groomingbetyg4

Kommentera

