betyg 5

Full pott till Herr Björn

Recension av Mr Bear Shaving Oil

De senaste året har en mängd nya märken med produkter för, och emot, skägg dykt upp på den svenska marknaden. Ett av dessa är Mr Bear som med sin produktkatalog framförallt riktar in sig på att vårda skägg och mustasch, men har även skapat en rakolja, Mr Bear Shaving Time att applicera innan rakning.

Rakolja kan tyckas onödigt men har man, som jag, lite grövre/hårdare skägg så underlättar oljan och framför allt minskar det ev skärsår drastisk. Ska du raka dig med kniv eller shavette så är det nästan nödvändigt att lägga till rakolja till din rakrutin.

Jag har ett knep, att efter rengöring av ansiktet masserar jag in olja och sedan lägger jag en varm fuktad handduk över ansiktet och låter ligga ett par minuter, sen applicerar jag en rakkräm vilket ger absolut bästa rakresultat.

mr_bear_shaving_oil

Mr Bear har blandat  ihop ricin-, aprikoskärne-,  jojoba-, sheasmörs, och essentiella oljor till en mix där de enligt mig får till en riktigt bra konsistens där den smarta pipetten för att suga upp lagom mängd för en rakning gör detta till en av de bättre oljor jag testat, att priset dessutom ligger bra gör att jag lämnar full pott till herr björns rakolja.

groomingbetyg5

2 replies »

Kommentera

