betyg 3

Unik 90-talsnostalgi!

Recension av Van Gils Between Sheets Edt

Minns du möjligen 90-talsserien P.S.I. Luv U? Den hade en neonrosa vinjetttext, stretande syntblås och smörig stämsång i introt. Huvudkaraktärerna var ett gift par som försökte lösa brott under förklädnad som privatdetektiver (egentligen var de del av ett vittnesskyddsprogram) i Palm Springs… Ni förstår hursomhelst förmodligen känslan om jag beskriver serien som fullproppad av uppsprejade frisyrer, otrohetsjakter i shoppinggallerior, vajande palmer och en och annan kokainaffär. Precis DÄR hamnar jag när jag använder Between Sheets. Om det är bra eller dåligt är en annan fråga! 😉

Doften lämnar åtminstone diverse intryck och en form av nostalgi. Förmodligen är detta en produkt som många förknippar med just en svunnen epok och möjligtvis en och annan gammal romans, men för oss som inte var stora på 90-talet så tycker jag att denna doft ändå väcker 90-talsassociationer á la beskrivningen ovan. Ungefär som Dateflaskorna med olika kändisprofiler för tjejer väcker tankarna till Robyns ”Show me love”. Visst finns en viss sensualism med ibland noterna och en blandning av mandarin, basilika och cederträ låter förstås unik. Men, just denna kombination håller ändå inte riktigt måttet för min näsa, jag tycker att den saknar någon slags kvardröjande tyngd för att hamna bland mina nygamla favoriter.

van_gils_between_sheets_edt

groomingbetyg3

Kommentera

