betyg 4

Maskulin klassiker

Recension av Dolce & Gabbana Pour Homme Edt

D&G Pour Homme har funnits ute sedan 1994 och det är en sådan där doft som förmodligen aldrig kommer att gå ur tiden. Med sina distinkta citrusbaserade och kryddiga noter passar parfymen lika bra på arbetet som på after-worken. Trots att doften är tidlös och klassisk gör sig parfymen förmodligen ändå allra bäst på våren och sommaren.

Förpackningen tillhör de vackraste på marknaden. Den mörkblå sammetsklädda kartongen med varumärket smakfullt graverat i silver är en fröjd för ögat. Flaskan är väl inte riktigt lika uppseendeväckande men är precis som innehållet både klassisk och tidlös.

d&g_pour_homme_edt

Pour Homme Edt levererar ett välbefinnande som håller i sig länge. Det enda jag kan ha emot parfymen är väl egentligen att den kan vara något oberäknerlig och lite väl föränderlig. Jag vill åt mellan- och basnoterna som är gudomliga men för att komma dit måste jag först genomgå den ganska trista och slätstrukna citrusbaserade toppnoten. Detta gör den något svårbedömd men å andra sidan fungerar den alltid och är jag det minsta tveksam till vilken doft jag är idag så står den alltid där i skåpet, sammetsklädd, väldoftande och den sviker mig aldrig.

groomingbetyg4

Kommentera

