betyg 4

Fuktigt värre

Recension av Peter Thomas Roth Ultimate Créme

Äntligen kom min första riktiga leverans, som jag har längtat! Efter ungefär tio sekunders vilt slitande så visade det sig att det var en ansiktskräm från Peter Thomas Roth. Perfekt var min första tanke, blandad med en sund mängd skepticism som sig bör då man ska testa nya produkter i nyllet.

Flaskan eller rättare sagt tuben, som krämen kommer i är en helt vanlig tub alá Peter Thomas Roth design, men som skiljer sig på en punkt. Efter att ha plockat loss korken så uppenbarar sig nämligen en liten pump. Den lilla pumpen gör att du inte slösar av denna rätt så dyra kräm i onödan, vilket såklart är bra.

PTR_ULTIMATE_CREME

Nu till själva innehållet. Tuben innehåller 50 ml och kostar runt en femhundring, vilket såklart inte är helt gratis med tanke på mängden. Men låt inte priset avskräcka, krämen är dryg, vilket beror både på den smarta pumpen och på konsistensen. Krämen är lätt parfymerad, så lätt att det knappt går att beskriva vad den doftar av. Men jag måste ändå påstå att den doftar gott.

Jag har en relativt vanlig hudtyp, inte fet men inte heller torr. Dock är min hud aningen torrare nu under det kyligare vinterhalvåret, men det är ingen enorm skillnad så att säga. Efter att ha använt produkten i ungefär en månad så kan jag konstatera att det här är en riktigt bra ansiktskräm, den är lättapplicerad, dryg, doftar gott, och ger huden massor med fukt, precis som utlovat.

Du som letar efter en ansiktskräm, har en relativt normal hudtyp, och är beredd att lägga lite mer än vad som kanske anses rimligt på en ansiktskräm, kan nu sluta leta. Köp. Det enda som drar ner betyget är faktiskt mängden i tuben och priset, innehållet i Peter Thomas Roth Ultimate Créme är det inte det minsta fel på.

groomingbetyg4

Kommentera

