betyg 2

Hyvla huvudet med stil…eller?

Recension av HeadBlade Razor Sport & Headslick Shave Cream

HeadBlade_1

Jag ville verkligen att HeadBlades lilla coola huvudhyvel, Razor Sport, skulle vara grymt bra. Tyvärr var så icke fallet. Visst fungerar den men jag fick ändå ”gå efter” med min vanliga hyvel (Gillette Fusion Power) för att få önskat resultat. Rent ergonomiskt var hyveln bra och smidig att hålla i men det var ändå lite svårt att komma åt på hela huvudet. Det kan mycket väl vara en vanesak men det känns lite onödigt att försöka uppfinna hjulet en gång till.

Det jag upplevde som det sämsta med hyveln var att bladet var svårt att rengöra under tiden som man rakar sig. ”Vanliga” rakblad är öppna rakt igenom så hårstrån och raklödder går att skölja bort smidigt. Bladet på HeadBlade är inte öppet på baksidan vilket gör att hår och raklödder packas ihop och lägger igen hyveln. HeadBlade Razor Sport får 2/5 i betyg.

groomingbetyg2

I samma paket fick jag även en HeadBlade HeadSlick Shave Cream. Här snackar vi bra grejer. Toksweet doft, en skönt kylande känsla och mycket bra funktion vid själva rakningen. En grym produkt som jag kommer fortsätta använda. HeadSlick Mentholated Shave Cream får 4,5/5 i betyg.

 

groomingbetyg4plus

HeadBlade_2 eyeball

Kommentera

