betyg 3

Fräsigt skal, tungt innehåll

Recension av Boss Red Edt

Ett av de senaste tillskotten i Hugo Boss parfymkollektion heter Red och är en riktigt trevlig bekantskap om man uppskattar en lite tyngre parfym.

Doften består enligt Hugo Boss själva av cederträ, grapefrukt, rabarber och bärnsten och parfymen har promotats hårt av Hugo Boss senaste ansikte, Jared Leto. Det är dock svårt att avgöra vilken av de dofterna som dominerar, men helt klart är att den luktar som en blandning av något fruktigt och något träigt.

Jag har testat parfymen under några veckor, då på morgonen genom att applicera lite på halsen och på handleden. Jag upplever att doften sitter i betydligt längre än vad andra parfymer brukar göra, så det är faktiskt riktigt bra. Däremot så luktar parfymen inte särskilt gott direkt då jag applicerat den på huden, utan det krävs en stunds väntat innan parfymen liksom lugnat ned sig och ändrat ton, för direkt så luktar den nästan som ett alkoholiserat träd. Spritigt och träigt. Efter en stund så börjar parfymen däremot att ändra karaktär och luktar då riktigt bra, men personligen är det tyvärr ingen favorit då jag föredrar lite lättare parfymer.

fredrik_hugo_red

Jag får ändå lov att säga att parfymen verkar vara prisvärd och den håller betydligt längre än de flesta andra parfymer jag provat.

groomingbetyg3

Kommentera

