betyg 3

Håller mustaschen på plats

Recension av Clubman Moustasche Wax

Jag har testat Clubman Moustasche Wax. När det kommer till konsistens och stadga så finns det stora likheter med ett visst ungerskt vax. Däremot doftar Clubmans vax grymt mycket trevligare.

Det följer med en liten kombinerad kam och borste för att applicera vaxet i mustaschen. Den må va liten och se lite fånig ut men den fyller en funktion. Jag bara lägger på en sträng vax på kammen och kammar sen i det i mustaschen och det blir jämnt fördelat och fritt från klumpar. Borsten fungerar bra till att lägga rätt strån som spretar iväg eller borsta upp mustaschen i fall den skulle kännas lite väl ”limmad” när vaxet är på plats.

Direkt ur tuben är vaxet väldigt mjukt och lättarbetat men efter en liten stund blir det betydligt fastare så man får forma mustaschen ganska snabbt.

Fredrik_J_ClubmanEfter en cykeltur på ca 15 min i ett vinterväder som mest liknade höstrusk mjuknade mustaschen en aning och några strån letade sig in i munnen men hållbarheten får ändå godkänt.

Personligen föredrar jag ett vax med mer konstant konsistens som t.ex. Mr Bear men Clubman Moustasche Wax får jobbet gjort så jag ger det 3,5 av 5 i betyg.

groomingbetyg3plus

Kommentera

