betyg 4

Svart är det nya svarta

Recension av Lacoste Eau De Lacoste L.12.12 Noir Edt

Denna Edt ingår i en kollektion som inspireras av Lacostepikétröja ”L.12.12”. Eftersom jag varit i klädbranchen ett tag så har jag känt till detta tidlösa och stilrena plagg och ungefär så kan man även kalla flaskan som parfymen kommer i: Tidlös, stilren, svart och med Lacostekrokodilen.

lacoste_eau_de_lacoste_l_12_12_pike

Jag är rätt konservativ när det gäller dofter och har väldigt svårt att hitta/gilla nya (för mig) dofter. Med detta sagt så måste jag säga att den här doften från Lacoste kommer väldigt högt upp på de alternativ jag skulle kunna tänka mig om jag någon dag skulle byta från Clinique Happy. Betyget blir nära topp, men ingen kan få fullpoäng förrän den dag den slår Clinique😉

Doften är inte för söt utan frisk och fräsch, samtidigt som man kan ana en viss intensitet bakom som för mig gör att jag tycker den passar bättre på kvällen när man kanske ska gå ut än att bara använda den på dagen eller till vardags.

Toppnot

Röda bär, basilika och vattenmelon

Mellannot

Magnolia, absinth och lavendel

Basnot

Choklad, patchouli och kumarin

groomingbetyg4

testpilot josef

Kommentera

