betyg 4

Nära ögat!

Recension av Recipe for men Under Eye Patches

Har fått äran att testa Recipe for mens ”underögonlappar”. Förut har jag använt olika ögonkrämer och vissa roll-on’s som är till för samma område. Dessa har alla varit bra på sitt sätt och dessa lappar är ett riktigt bra komplement till t.ex. något av det andra. Eftersom varje förpackning ”bara” innehåller masker för 4 användningstillfällen så får man välja de dagar man använder dom.

Jag valde att testa maskerna dagen efter en natt med lite sömn eller då man känner sig lite bakis/hängig. De är väldigt enkla att använda och det finns ingen fram eller baksida så du kan applicera masken åt vilket håll du vill och låt den sedan sitta under ögat i 20-40 minuter. Jag satte dit dem på morgonen efter en dusch och lät dem sitta kvar där under tiden jag åt frukost och pysslade med andra morgonbestyr och de sitter kvar utan problem!

yoz_patches

Känslan när man går runt med dem är uppfriskande och uppiggande. Man känner hur huden återfuktas och stramas åt och den där lätt nedkylande känslan som jag gillar finns även den.

De ger en perfekt start på dagen och man känner sig genast fräschare!

Varför Recipe for men Under Eye Patches inte får högsta poäng är för att jag gärna hade sett att förpackningen innehöll några fler masker. Som jag sa ett komplement till andra produkter men ändå…

groomingbetyg4

testpilot josef

Kommentera

