betyg 4

Imponerad & nöjd

Recension av Peter Thomas Roth Camu Camu Power C x 30 Brightening Moisturizer

Camu Camu bäret finns i Amazonas. Det innehåller 30 gånger mer C-vitamin än en apelsin. Denna mycket koncentrerade C-vitamin har överlägset absorberande egenskaper på grund av sin låga molekylvikt, vilket gör att den går in bättre i huden. Den stöder naturlig produktion av kollagen (proteinet som ger blodkärl och andra vävnader dess styrka och spänst) ger lyster, jämnare och fast hy, förbättrar ojämn hudton samt reducerar fina linjer och rynkor. Kraftfull antioxidant tillsammans med vitaminerna A, D, och E hjälper också till att vitalisera hudens utseendet samtidigt som det bidrar till att bekämpa attacker från fria radikaler.

peter thomas roth_camu_camu_power_c_moisturizerJag har bara använt denna produkt under relativt kort tid. Först av allt, lite räcker långt. Tycker det är viktigt notera, eftersom den får anses som relativt dyr. Jag har använt den på kvällen i ansikte och på halsen.

Det första jag märkte var en ljusnande effekt, vilket ger vitalitet och ungdomlighet till tråkig hy. Jag märkte också en omedelbar uppstramande effekt. När det gäller varaktig fukt har den överträffat många andra produkter jag använt. Efter applicering blir huden lite glansig, men det avtar ganska snabbt. Jag tycker mig också ha märkt minskning av porstorlek.

Om Du är på jakt efter en anti-age fuktighetskräm som ger en fastare hy, finare lyster och minimerar rynkor rekommenderar jag att Du ger denna ett försök.

Jag bör tillägga att jag har något fet/känslig hud. Denna produkt har inte givit mig några irritationer över huvudtaget. Jag är på det hela taget mycket imponerad och nöjd. Den har definitivt kvalat in i mitt badrumsskåp.

groomingbetyg4

Kommentera

