4VOO

Lyxig rengöring

Recension av 4VOO Facial Balancing Cleanser

Om jag bara skulle gå på estetik när jag väljer hudvårdsprodukter så skulle mitt badrum vara fyllt med produkter från 4VOO men det är i en perfekt värld det och eftersom sådana inte existerar får jag nöja mig med att då och då förgylla tillvaron med utvalda produkter från den kanadensiska tillverkaren med öga för design.

4VOO Facial Balancing Cleanser levereras i en solid förpackning med en känsla av borstad aluminium och faktum är att den är så, ursäkta utrycket, förbannat snygg att jag nästan blir ledsen när den inte motsvarar mina förväntningar.

4voo_facial_balancing_cleanser

Detta är en rengöringsgel som effektivt och aktivt skall avlägsna orenheter som irriterar huden och täpper till porer och det gör den säkert i ett längre perspektiv men mer kortsiktigt skall den lämna en ren och fräsch känsla av ”ny och balanserad hy” och här tycker inte jag att den lever upp till hypen. En ansiktsrengöring skall kännas. Det skall löddra, det skall dofta, inte för mycket men en diskret doft är aldrig fel och känslan när man är klar den skall sitta i och här känner jag att det brister. 4VOO Facial Balancing Cleanser är för klen helt enkelt. Man får pumpa rejält för att få ut tillräckligt mycket kräm och när den lättflytande vätskan väl appliceras på huden händer det för alldeles för lite. Det lilla lödder man får måste man jobba rejält för och känslan när jag sköljer ansiktet efteråt är ”jaha, var det här allt?”

Jag kanske är för bortskämd eftersom det är en klart godkänd produkt men för samma peng får jag exempelvis Murad Age Reform Refreshing Cleanser som ger en helt annan känsla. Visserligen i genomskinlig plasttub istället för stilrent silver men ibland måste man faktiskt välja funktion före fåfänga.

groomingbetyg3

Kommentera

