betyg 4

Håller vad den lovar!

Recension av Rehab London Calm Balm

Jag fick förtroendet att testa ett lugnande rakbalsam med naturliga ingredienser från det i Sverige ganska nya märket Rehab London.

Jag rakar mig ett par gånger i veckan och har testat många aftershave produkter som varit både bra och mindre bra. Vart denna skulle placera sig visade sig ganska fort, eller ja först höll det inte på att bli något att testa då produkten har en ganska dålig behållare där jag fick trycka bra många gånger innan något ens kom ur den, men precis när jag tänkte ge upp så funkade det. Värt att tänka på om du köper denna.

I innehållet, som enligt tillverkaren är naturligt, hittas eteriska oljor av tea-tree och citron som läker, även fuktihetsgivande kakaosmör, vatten, alger från Hawaii och trollhassel som lugnar. Rakbalsamet har även ett skydd mot UVA- och UVB strålar dock vet jag inte hur stort skydd den ger.

rehab_london_calm_balm

Jag gillar krämens konsistens som är lätt och som snabbt absorberas av huden samt att den har en behaglig doft som ej tar över. Jag upplever att denna håller vad den lovar och placerar sig i topp bland rakbalsam, dock drar förpackningen ner betyget ett snäpp så här har vi en fyra!

groomingbetyg4

Kommentera

