betyg 5

Fantastiskt bra!

Recension av L’Oréal Men Expert Hydra Energetic X Magnetic Charcoal Daily Cleanser

Som namnet antyder innehåller denna ansiktstvätt svart kol. Kol är känt för att fånga upp smuts, fett och bakterier.

Detta var något nytt för mig, har tidigare mest använt mig av olika skrubbar för att rengöra ansiktet med. Känslan på huden har varit ren men torr i de flesta fall och dessa har jag heller inte använt dagligen.

Ta en klick i en 10-kronas storlek i handflatan och massera sedan in den svarta gelen i lätt fuktat ansikte. Då bildas ett vitt (!) raklödderliknande skum. När man sedan sköljt ansiktet så uppstår det en oerhört ren känsla. Scrub innehåller korn vilket inte jag gillar, det blir lite ”rivigt”, så är inte denna ansiktstvätt.

l'oreal_men_expert_hydra_energetic_x_magnetic_charcoal_daily_cleanser

Det känns verkligen som att det ”magnetiska kolet” fångar upp all smuts, svett o.s.v. För min hud fungerade detta fantastiskt bra och jag ger den dagliga koltvätten högsta betyget!

groomingbetyg5

testpilot josef

Kommentera

