Baldessarini

Döm aldrig hunden efter håren..

Recension av Baldessarini Private Affairs Edt

Vid första anblicken av både förpackningen och vid det första testtillfället var jag inte särskilt överraskad eller imponerad. Strategi och stor vikt har lagts vid det klassiskt maskulina med en tung flaska med typiska geometriska former. Det fungerar. Det är snyggt, elegant och signalerar klass. I doften är det framför allt de sötare noterna som slår an mest och som jag verkligen gillar. Det är höstdofter, skog, trä och läder med uppfriskande inslag av lavendel och geranium, som passar perfekt för årstiden.

Det är maskulint på ett sofistikerat sätt och passar lika bra till den unga killen som den äldre mannen. Inget utstickande men långt ifrån alldagligt och intetsägande. I mitt tycke slår den flera av sina konkurrenter och det är en perfekt present till killen som inte hinner eller vill botanisera för mycket bland parfymhyllorna. Här får du vardagslyx och mycket doft för pengarna. Jag har använt den flitigt och sprayat på mig ordentligt då jag tycker den dunstar relativt fort. En galant herrdoft som växer med tiden.

baldessarini_private_affairs_edt

TOPPNOT
Bergamott, muskot och enbär

MELLANNOT
Lavendel och geranium

BASNOT
Lönn, läder, cederträ och sandelträ

Kommentera

