betyg 3

Post Shave

Recension av Rehab London Calm Balm

Jag har fått testa en produkt som Grooming.se tar in i sortimentet i september 2013, en produkt från +Rehab London som jobbar med rena och naturliga ingredienser, så nära Neal’s Yard Remedies du kan komma, men till ett mer humant pris..

Namnet får en att tänka på nåt helt annat än hudprodukter för män, kanske avsiktligt, efter en tung kväll ute…ja, inte mitt bord att analysera, men kunde inte låta bli fundera.

Produkten ska användas efter rakning, när huden kan bli irriterad. Jag testade även efter en dag i solen och funkade alldeles utmärkt, så tror du även kan köra den som en vanlig hudkräm.

rehab_london_calm_balm

Innehållet är bl a Hawaiianska vattenalger, som hjälper till med cellförnyelsen. Rehab London Calm Balm är lätt att dosera med doseringspumpen, så länge den håller, jag lyckades med detta tre gånger, sen funkade inte pumpen längre. Därefter fick jag lyfta bort locket och ta med fingret istället, funkar bra men hållbarheten minskar drastiskt. Möjligen fick jag ett måndagsexemplar, men är detta ett generellt problem, så bör fabrikanten byta förpackningsform!

Bortsett från ovan malör, så är det en kräm som gör sitt jobb, skön på huden, går snabbt in och lämnar huden uppfriskad/lugnad och fuktad. Prismässigt ligger den i normalpris för en likartad produkt, runt 200 kr. Betyg blir bara en 3:a då förpackningen inte höll måttet.

groomingbetyg3

testpilot anders

Kommentera

