betyg 5

Klockren!

Recension av Ole Henriksen Body Comfort Lotion

Ojojoj, det var kanske första gången jag blev så blown away av en kroppslotion… Det här är en sån grej som man kanske inte uppskattar riktigt lika mycket förrän man inte har den längre. Tro mig, jag har enstaka gånger under testperioden gått tillbaka till min vanliga hudkräm. Den kändes otroligt smörig och tråkig i jämförelse med Ole Henriksens fantastiska ihopkok.

Allt beror på en enda simpel grej. Att krämen har en starkt kylande verkan. Detta gör att den stimulerar blodflödet och är sjukt uppiggande. “Fräsch” är ett ord jag försöker undvika till vardags men det stämmer så himla väl in på den här produkten. Den fräschar upp dig rejält.

Den är perfekt efter träning (duscha hemma dock, den här flaskan är för stor att ha med sig) och jag inbillar mig till och med att den håller träningsvärken till ett minimum, kanske inte så konstigt i och med att den stimulerar blodcirkulationen. Inte helt olikt ett liniment, dock med en betydligt trevligare doft av menthol och nåt som påminner lite om lychee. Mina skuldror är vida kända för att vara stela och det är alltid lika gött att smeta på lite Comfort Lotion för att få de att slappna av lite. Komfortabelt helt enkelt.

ole henriksen_body_comfort_lotionLiknande krämer kan kosta lika mycket men man får bara ⅓ av mängden som Ole Henriksen erbjuder dvs de är egentligen tre gånger så dyra… Dock är den här kroppslotionen kanske inte för alla. Jag inbillar mig att den kylande effekten kan vara för stark för många och att det kan bli lite obehagligt för vissa. För mig är den klockren!

groomingbetyg5

Kommentera

