betyg 3

Skön kylande känsla för ögonen

Recension av Ole Henriksen Ultimate Lift Eye Gel

Det är alltid lika trevligt att testa produkter från Ole Henriksen. Det är ett mer exklusivt märke med mycket forskning och tanke bakom produkterna. Detta speglar sig också på priset som gör att jag kanske inte i vanliga fall köper en produkt bara för att testa.

Ultimate Lift Eye Gel är en ögongel som ska verka lugnande och motverka påsighet. Gelen ska återfukta, stärka och reducera fina linjer i området kring ögonen. Jag gillar verkligen känslan när jag duttar på denna ögongel. Huden känns sval och uppfriskad och jag tycker att huden är mer återfuktad. Det blir inte torrt och stramande längre runt ögonen. Däremot tycker jag inte att det syns någon större skillnad.

Daniel Ole Henriksen Ultimate Lift Eye Gel

Jag som inte börjat få fina linjer än skulle mycket väl kunnat använda en mycket billigare ögongel. Kanske att efter 30 borde jag använda sådant här i förebyggande syfte. Så i detta fallet blir priset något högt för min smak vilket drar ner betyget. Jag hade hellre satsat på Recipe for men Under Eye Gel för 239 kr. Jag tycker även att en plasttub är bättre än en burk. (Den finns även som Roll-on)

groomingbetyg3plus

Kommentera

