betyg 2

Ger lyster & håller finnarna borta, men…

Recension av VMV Hypoallergenics Id Face & Body Exfoliation Lotion

Dag 1: ”Oj, vad är detta?” tänkte jag medan jag försökte läsa på förpackningen. ”Är jag blind eller ser jag helt verkligen inte vad det står?” kommer även du fråga dig. Förpackningen pryds av texter efter texter i bland annat världens mest svårlästa skrivstil på plottrig konst. Efter mycket kämpande lyckas jag förstå precis vad förpackningen innehåller. Detta är VMV Hypoallergenics Id Face & Body Exfoliation Lotion. VMV Hypoallergenics är ett relativt okänt hudvårdsmärke som är kända för att använda sig av ”hypoallergener” i innehållslistan, samtidigt som de totalt undviker parabener, doftämnen och farliga tillsatser. En hypoallergen är ett ämne som är mindre förmöget att vara anledningen till allergiska reaktioner. Produkten innehåller ”Monolaurin”, vad det nu är, som skall vara antiinflammatoriskt, samt salicylsyra som är känt för att kunna rengöra porerna på djupet samt exfoliera rejält. Vid första användning sved gelén något vid hudkontakt, något som dock gick över fort till skillnad från andra produkter med syror.

Dag 7: Här slutade produkten med den minimala svedan i början, men istället bjöd den på helt fantastiska FYRA finnar utspridda här och var. Förpackningen varnar för detta med ungefär att om man tidigare ej använt liknande produkt kommer produkten utföra en ”storstädning” av porerna och smuts kommer ut till ytan i form av finnar och utbrott, samtidigt som den lovar att regelbunden användning kommer kontrollera porerna och att risken för framtida finnar och utbrott är mycket liten.

Dag 30: Placebo-dags eller faktum? Finnarna och utbrotten har helt försvunnit och det var ett tag sedan jag såg en finne i ansiktet. Ansiktet ser klarare ut med mycket bättre lyster och jag ser helt enkelt piggare ut i spegelbilden. Huden känns även mycket mjukare och fastare än vanligt. Porerna ser dock inte mindre ut och pormaskarna har inte minskat till antalet. Här lyser sveket starkt då jag väntade mig mycket från produkten för mina envisa pormaskar i t-zonen.

Dag 60: Ingenting skiljer sig från första månaden med Id Face & Body Exfoliation Lotion. Det är fortfarande mycket bättre lyster, men porerna känns ännu tilltäppta och för stora. Hittills har finnar och utbrott varit som bortblåsta och jag har sluppit se någon sedan första veckans användning.

VMV_Hypoallergenics_Id_Face_&_Body_Exfoliating_Lotion

Detta är inte en dålig produkt. Även om jag förväntade mig mer och att jag ville att porerna skulle städas bättre kommer jag fortsätta att använda produkten regelbundet. Lystern jag fått är riktigt bra och den vill jag aldrig förlora.

//Patrick, Testpilot 19 år

 +Ger bra lyster

+Bra flaska med pump och kork

+Gedigen glas-konstruktion

+Doftfri

+Fri från parabener och andra farliga tillsatser

 

Ful, plottrig och ologisk förpackning samt text

Ful flaska

Ger inte lika bra resultat por-mässigt som lovat

Något för dyr för visat resultat

groomingbetyg2plus

Kommentera

