behandlingar

Ansiktsbehandling – Neal’s Yard Remedies

Jag blev inbjuden på en ansiktsbehandling och fick då chansen att testa en av Groomingstudios nya behandlingar med produkter från märket Neal’s Yard Remedies. Märket startade i England 1979 som ett litet ekologiskt hudvårdsmärke men har sedan dess vuxit och vunnit flera utmärkelser och finns nu även i Sverige.

Det dyker upp fler och fler märken med ekologisk inriktning vilket jag tycker är bra men jag har märkt att speciellt dofter, konsistens och hållbarhet kan skilja markant mot andra icke ekologiska produkter vilket gör att man bör testa innan köp.

groomingstudio_pic

Jag möter upp Lydia på Strandvägen 17 och hon börjar med lite frågor och efter en snabb hudanalys kommer vi fram till att jag skall få en de-stress och rengörande behandling.

Det börjar med rengöring med Palamrosa Facial Wash och sedan en peeling från deras herrserie NYR Men Revitalizing Face Scrub. Under tiden har “vapozonen” dvs ångmaskinen blivit klar och het ånga strömmar mot ansiktet, här tar även Lydia fram lite eterisk olja som lugnar och stressar av, doften är lite skogslik och mycket behaglig. Sedan kommer partiet som, iallafall inte jag upplever som direkt avslappnande, portömning. Med staka nypor och envishet töms ansiktet på diverse orenheter och det gör ont men är man beredd så härdar man ut. Efter detta så baddas ansiktet med White Tea Facial Mist som lugnar huden. Sedan följer Palmarosa Facial Mask men Lydia lägger även lite fuktande olja innan så inte masken torkar ut min lite fuktfattiga hud. Masken får ligga några minuter och jag bjuds på avslappnande nack-massage, i kombination med de behagliga dofterna från NYR´s produkter, lugn miljö och massage känner jag stressen försvinna…. Jag somnar nästan in men vaknar till liv när masken tvättas bort och Orange Flower Daily Moisture läggs på ansiktet. Rose Formula Eye Cream läggs samtidigt på mina ögon för fukt och avsvällande effekt.

När 50 minuter har passerat hade jag lugnt legat 50 minuter till! Jag känner direkt efter behandlingen att ansiktet känns ordentligt rengjort och jag har fått tillbaka en lyster jag inte sett på länge och bestämmer mig där och då att detta kommer jag göra om. Troligtvis blir det till att beställa tid efter sommaren innan hösten och mörkret kommer!

groomingbetyg5plus

Kommentera

