betyg 3

Lite missvisande namn..

Recension av Peter Thomas Roth Laser Free Resurfacing Eye Serum

När man som undertecknad kommit upp i den aktningsvärda åldern av 40+ så är tester av alla anti-age och anti-wrinkleprodukter mycket välkomna. Någon gång stramar dessa åt rejält och livar upp huden rejält, ibland uteblir resultatet. Det här är ju en mycket dyr produktgrupp för konsumenten men kvalitén kan ändå svänga rejält, till och med inom ett och samma märke.

Vad gäller Peter Thomas Roth så har de flesta av denne tillverkares artiklar genomgående fått höga betyg, inte minst av mig, men deras Laser Free Eye Serum är tyvärr något av en besvikelse. Produktens tänkta funktion är att hjälpa huden att förnyas, få ålderstecknen runt ögonen att förminskas och ta bort linjer etc. Den här gången tyckte jag efter en månads användning inte att resultatet blev särskilt dramatiskt – jag kan nog hålla med om att huden runt ögonen fick mer lyster och ser friskare ut, men linjerna – och jag har en del, som gör att jag kan se trött ut – fick jag knappast bukt med, inte heller tyckte jag den gjorde någon skillnad på de mörka områdena vid sidan av eller nedanför ögonen.

peter thomas roth_laser_free_resurfacing_eye_serum

Det är dock mycket möjligt att den gör sitt jobb för de som redan inte har alltför mycket linjer eller mörka ringar runt ögonen utan bara behöver en uppfräschning. På de personerna tror jag resultatet blir mer påfallande. Men mitt ansikte, som är i besittning av en del djupa veck, linjer och mörka ringar runt ögonen, var helt klart för tufft för den. Någon ersättning för laser är den definitivt inte och man får heller ingen åtstramningskänsla. Möjligen kan man ha den som ett ytterligare komplement till andra produkter som är mer åtstramande.

Som sagt, serumet kan nog funka på de män vars ålderstecken inte är fullt så långt gångna, men för de sexhundra kronorna som den är prissatt till så kräver i alla fall jag en större effekt. Och eftersom det är Peter Thomas Roth vi pratar om så är ju förväntningarna, oftast med rätta, alltid höga.

/TestPilot Glenn, 47 år

groomingbetyg3

Kommentera

