betyg 4

Mkt trevlig

Recension av Neal’s Yard Remedies Men Close Shave Oil

Rakolja från det ekologiska märket Neal’s Yard Remedies har mitt ansikte och rakhyvel fått testa den senaste månaden. När det gäller rakoljor så har jag lärt mig att min blanddhud inte vill ha en för kraftig olja, som istället för att underlätta en rakning istället kletar igen rakbladen och det blir motsatt effekt. Enbart rakolja kan räcka om man har lite skäggväxt men om man, som jag har lite kraftigare skägg, föredrar jag att ha den på fuktad hud någon minut innan rakkräm/raktvål läggs på. Perfekt att låta den verka medan man som jag vispar upp sin kräm/tvål. Rakrutin är enligt mig ett måste och här får man hitta sin egen.

neals yard remedies_men_shave_oil

Doften är naturlig med en skogston och alldeles lagom, om du inte har kraftig doft i efterföljande kräm så ligger den behagliga doften kvar under hela rakningen. Den ger ett ökat glid och jag fick faktiskt bland det bästa rakresultat någonsin tillsammans med Antiga Barbearia de Bairro’s raktvål. Jag ger oljan en fyra+ då den inte hos mig klara rakningen på egen hand utan kräver en kräm.

groomingbetyg4plus

Kommentera

