betyg 5

Super!

Recension av Recipe for Men After Shave Balm

Jag hör till dem som ännu inte haft tillfälle att pröva så många av Recipe for mens produkter, men nu har jag fått chansen med denna After Shave Balm. Och direkt när jag applicerar balsamet på huden förstår jag med en gång den entusiasm som många känner inför det här märket.

Mitt första intryck är att den känns både svalkande och välgörande, och känslan av fräschör tilltar ytterligare tack vare en svag men mycket behaglig manlig doft, som snabbt går ur och bara precis framträder där när du använder den på huden – precis lagom utan att vara för mycket eller förstöra din vanliga after shave eller eau de toilette. Produkten är i mitt tycke i dyraste laget, men å andra sidan är den rejält dryg (ett eller två pump med flaskan räcker!) så det jämnar ut sig.

recipe_for_men_after_shave_balm

Varför Recipe for men har valt att pryda pumpflaskan med en vit etikett som sticker ut från flaskan och oftast är i vägen, likt den du får på receptbelagda förpackningar, anar jag inte, då deras minimalistiska design redan i förväg ger lite väl mycket associationer till läkemedelsprodukter. Men detta till trots är det en superprodukt som gör sitt jobb, är extremt välgörande och som är precis lagom svagt parfymerad för att inte kännas klinisk. Denna kommer jag definitivt att återvända till!

/TestPilot Glenn, 47 år

groomingbetyg5

Kommentera

