betyg 3

Kombinerad rengöring & rakning

Recension av VMV Hypoallergenics Id Gentle Cleanser & Shaving Cream

Nu har jag testat en mild kombinerad rengöring och rakkräm under en dryg månad. Den är tillverkad av det, hos grooming.se nya märket VMV Hypoallergenics som har en stor produktportfölj och som hårdsatsar på naturliga produkter utan artificiella tillsatser.

Att den är naturlig märker man direkt på doften, eller rättare sagt saknad av doft, vilket jag gillar då en för stark doft kan vara förödande, speciellt på morgonen. Som rengöring gör den ett jättebra jobb på min blandhud då den innehåller salicylsyra som både är inflamationshämmande och även lätt exfolierande på huden. Den löddrar inte jättemycket och är lätt att skölja av samt lämnar ett väl rengjort ansikte.

VMV_Hypoallergenics_Id_Gentle_Cleanser_&_Shaving_Cream

När jag använder den som rakkräm blir jag däremot inte riktigt lika imponerad då jag använder en safety razor eller en rakkniv, behöver jag ett rejält skum som sitter kvar en stund vilket detta inte riktigt når upp till, men den lämnar ändå ett bra glid så det fungerar men är då inte helt optimalt.

Jag gillar kombinerade produkter, om de fungerar, och det gör den här speciellt då som rengörare. Betyget blir därför delat med en fyra för rengöringen och en trea för rakningen.

groomingbetyg4

groomingbetyg3

Kommentera

