betyg 4

Våga och vinn!

Recension av Neotantric Fragrances Manic Love Man Edt

Jag har haft glädjen att testa ännu en doft ifrån Neotantric Fragrances och denna gång blev det herrdoften Manic Love. Ett kryddigt och tätt första intryck till skillnad från Parampara Peep Show som jag testade förra gången.

Manic Love överraskar och känns igen på samma gång. Inslag av mysk, kardemumma och bergamott motsvarar den täthet som jag försökt att lyfta fram. Inslag av citron, viol och patchouli spetsar till det hela med ett småspretigt uppslag. Parampara Peep Show gav ett mer lättsamt men uppfriskande intryck och här hittar jag mer tyngd och tilldragande uppmärksamhet.

neotantric_fragrances_manic_love_man

Neotantric Fragrances är ju som bekant det svenska Recipe for Men ”under cover”, d.v.s. deras parfymhus. Kvalitén går inte att ta miste på, även om man inte når upp till samma exklusivitet som internationella konkurrenter i samma doftregister. Jag anser att åtminstone en variant av Neotantric Fragrances borde finnas i varje urban mans doftsamling. Våga och vinn! Neotantric Fragrances finns även för henne.

groomingbetyg4

Kommentera

