betyg 4

Välgörande och mångsidig

Recension av Cicamed Intense Repair Facial Oil

Intense Repair Facial Oil från Cicamed är, som namnet antyder en ansiktsolja med välgörande egenskaper. I den geniala förpackningen, som jag kommer att återkomma till ryms exklusiva oljor från nypon, persika, jojoba, solros och havtorn. Samtliga rika på vitaminer och fettsyror som skall återställa och reparera huden. Just havtorn innehåller dessutom Omega 7 som motverkar åldertecken och är revitaliserande och tillsammans utgör de en unik naturlig formula som ger ett riktigt bra resultat.

I takt med att vi blir äldre försämras huden, den blir torr, spricker och rynkor som aldrig funnits där tidigare dyker upp med ett dystert budskap.

Jag har använt Intense Repair Facial Oil varje morgon och natt i en månad och det här är verkligen en produkt jag trivs med. Doseringen är tokenkel, tack vare pipen som sitter fast i locket. Det går knappast att feldosera. Detta gör också att produkten är oerhört dryg och flaskan på 30 ml kommer att hålla ett tag till. Doften är riktigt trevlig, den luktar som en sommardrink och det funkar alltid.

cicamed_intense_repair_facial_oil

En annan trevlig upptäckt var att den här produkten var alldeles utmärkt för skäggvård. Jag skall säga att jag var förberedd på att jag skulle testa produkten innan och hade blivit tipsad om att oljan skulle vara riktigt grym på att mjuka upp skäggväxt så jag anlade ett skägg i tid och kunde nöjt konstatera att ryktet stämde.

Det enda jag har emot produkten, och det är ganska allvarligt, det är att det är svårt att kombinera med andra groomingprodukter alltför tätt inpå eftersom oljan gärna ”stöter bort” krämer etc. I sin helhet är det dock en fräsch, prisvärd och mångsidig produkt som ger mig mjuk hy med både spänst och lyster, en produkt som jag gärna fortsätter att använda.

groomingbetyg4

Kommentera

