betyg 3

Fin & innovativ

Recension av Hugo Red Edt

Red är en ny doft från det kända märket Hugo Boss, som här har lanserat en lite sötare fruktigare doft än man är van vid. Flaskan är kul, då den skiftar i färg efter temperatur, men frågan är om man har någon nytta av en sådan ploj. Annorlunda är det i alla fall.

Doften består enligt beskrivningen av bland annat grapefrukt, rabarber och cederträ men cederträet försvinner ganska lätt bland frukterna. Det mest positiva med parfymen är att den är väldigt framträdande – utan att vara stickig och irriterande – och extremt hållbar. Jag provade den under jobbet, något som brukar ta knäcken på de flesta parfymer efter någon timme, men till och med vid arbetsdagens slut så fanns den kvar sex timmar senare. Detta höjer betyget avsevärt!

hugo_red_banner_3

Dessvärre är det dock inte riktigt min typ av parfym och här handlar det mer om personligt tycke och smak; egentligen är det en fin och lite innovativ doft – den passar bara inte mig, som annars föredrar mer myskiga, träiga varianter. På mig blir parfymen för söt och ger en allt för feminin känsla. Jag skulle tro att den passar folk i 20-årsåldern och den så kallade ”unisex”-generationen bättre. För min del är den inte manlig nog.

Något som även drar ner betyget är det höga ordinariepriset: nästan 500 spänn för endast 40 ml är inte OK (konstigt nog är 75 cl dock bara en hundralapp dyrare).

En intressant produkt, och jag är imponerad över den långa hållbarheten på huden, men inget för mig som är 40+.

/TestPilot Glenn, 47 år

groomingbetyg3plus

Kommentera

