betyg 2

Nurture me!

Recension av Ole Henriksen Nurture Me

Soothing creme cushions skin with nourishing vitamins.

Ja! Nurture me! Do it! Men.. Cushions? Visste inte ens att det är ett verb. Men ett snyggt ord är det onekligen!

Ole Henriksen har en del magiska produkter i sitt stall. Hans All Purpose Aloe Vera Gel ska vara bland det bästa du någonsin kan sätta på en rosa solbränna t.ex. – packat med fukt som räddar din brännskada.

Men det här är en kräm. En fuktighetskräm med massor av vitaminer som lindrar, skyddar och återfuktar känslig hud. Särskilt bra för Rosacea enligt uppgift. Huruvida det är sant kan jag inte avgöra, men den är mjuk som silke och vansinnigt fuktighetsgivande – det erkännes.

Men nja.. jag har inte en smak för det här.

Ole. Om du läser det här. Sluta göra saker som luktar som en godisbutik. Uppriktigt sagt skulle jag kunna förlåta dig om det här var världens bästa, absolut bästa, produkt. Men att vara Man innebär inte att lukta godisbutik. Uppriktigt sagt skulle jag inte ens förstå att en kvinna vill lukta godisbutik. Vem vill det? Vilken marknadsresearch får dig att tro att någon vill lukta så?

oh_nurture_me

Nåja. Den lukten försvinner efter ett tag. Ole Henriksen Nurture Me – Soothing Creme är helt ok. Ger både fukt och en viss mått fett, så den är säkert mycket bra på torr hud. Men sen har vi paketeringen. Den är inte bra. Så här är det nämligen: När du öppnar en burk och stoppar ned fingrar så introducerar du bakterier som får god grogrund att växa. De potenta vitaminer och antioxidanter som du betalt dyra pengar för – ja de bryts snabbt ned. Så även om jag faktiskt gillar produkten, rakt ur förpackningen – om jag bortser från lukten – så är det här helt enkelt inte värt pengarna – 710 kr.

Det blir en svag 2:a. Men Ole, byt förpackning och fixa till något jag vill dofta som. Eller ta bort parfymen helt. Du är ju helt rätt på det med ekologi, jobbar för The Stars i Hollywood osv.. Jag vill tycka om dig. Gör det möjligt.

groomingbetyg2minus

Kommentera

