betyg 4

En fräsch por-vakt i jell-o-format

Recension av Dr Brandt Pores No More Pore Thing

T-zonen. Det underbara området med fler bråk än matteboken i nian. Med ett ansikte som är i högsta växeln när det kommer till talgproduktionen, särskilt i t-zonen, är jag ständigt på jakt efter problem-fix i form av produkter. När jag fick nys om Dr Brandt Pores No More Pore Thing blev jag exalterad och tänkte ”JAG MÅSTE HA DIG!”.

En blå sfärisk boll, en liten spatel och spänning samt längtan till pyttesmå porer. ”Nu skall vi se vad du kan göra!” sade jag inombords till produkten.

Vid användning av Pore Thing utlovar Dr Brandt följande:

”- Minskar synbarligen förstorade porer
– Hjälper till att kontrollera sebumproduktionen
– Dämpar glansighet och ger huden en snygg, matt och jämn finish

Den ultimata problemfixaren för mig, med andra ord.

Nu till det mest kul med produkten. Konsistensen! Pore Thing är en så kallad ”Memory gel”. Detta spännande namn innebär att det är en gel som går tillbaka till att ligga slätt i burken oavsett hur mycket man blandar den och har sig.

För att ta till sig av produktens lovande egenskaper använder man medföljande spatel och gräver till sig en mängd som man applicerar i ansiktet. Det är som en fräsch shot av jell-o med mintsmak som man slänger i ansiktet och matar sina porer med. Det är uppfriskande och snabbabsorberat. När produkten absorberats lämnar den en matt finish, utan att lämna efter sig en hinna som omöjliggör applikation av t.ex. concealer.

dr_brandt_pores_no_more_pore_thing

Så fungerar ”porgrej”?

Efter ungefär två månaders regelbunden användning (tillsammans med Poresolution) ser jag en skillnad i matthet, porstorlek och hudtextur överlag. Det är allmänt mattare, porerna ser mindre ut och huden känns jämnare och slätare. Om allt detta är en placeboeffekt grundat på att min hud tänker på produktens pris eller ej låter jag någon annan svara på. Den bästa effekten uppstår när jag använder Pore Thing morgon och kväll, varje dag. En effekt av att porernas storlek går tillbaka till vanligt uppstår när användning av produkten avtar.

Pore Thing kostar 495 kronor för en underlig jell-o shot för porerna. Det är 30 g gel i en boll som är opraktisk och får dig att tappa den så allt innehåll flyger ut och marinerar badrumsväggen. Har väggar porer? För då ser de nog mindre ut nu. Efter någon månad ramlade alltså hälften av gelen ut ur bollen, så om 495 kronor och 30g räcker länge kan jag inte svara på även om den räckte i ungefär två månader för mig.

Har du problem med förstorade porer i t-zonen och känner av en överdriven sebumproduktion är troligtvis detta problemfixaren för dig. Jag har aldrig gillat bollsporter men i och med Pore Thing kan jag säga att det är min favorit av alla sporter (efter frågesport så klart).

//Patrick, Testpilot 19 år

+
Kul konsistens
Bra med spatel
Gör skillnad i balans i talgproduktionen
Gör skillnad i porstorlek


Opraktisk förpackning
Dyr

groomingbetyg4

Kommentera

