betyg 4

”Vem är du och vad har du gjort med glansen i mitt hår?”

Recension av Björn Axén Matt Wax

Jag befinner mig i en bassäng med tjugosju olika hårvaxer, även kallad mitt badrumsskåp. En produkt för varje smak, varje sig du gillar att ha håret glansigt och livfullt eller matt och härligt ”bouncy”. Så man kan ju säga att jag har provat ett och annat matt vax, för att nu prova ännu ett.

Björn Axén Matt Wax är ett mattare vax med komplicerad utformning med bland annat ”vårdande mineraler, fuktbevarande alger och UV-filter”. Ordet ”alger” skrämmer mig medan jag kletar in produkten i händerna för att fördela över håret. ”Bevara fukten nu små alger!” tänker jag och kollar mig i spegeln.

”Vad är det som luktar så gott?!?!?” skriker min rumskamrat när han går förbi badrummet. ”Mitt vax, tror jag…” svarar jag tyst, samtidigt som jag doppar näsborrarna i vaxburken. En våg av en fantastisk, mild, fruktig och blommig doft når mitt doftsinne. ”Ååååh alger luktar jättegott ju!” tänker jag.

Produkten lämnar efter sig en mycket matt finish. I mitt tycke lite FÖR matt, då jag måste avsluta stylingen med antingen ett glansserum eller annan glansgivande finisher. Dock blir texturen på håret fantastisk. Det är flexibelt, mjukt och hållbart samtidigt som produkten inte klumpar sig i håret. Efter ett par timmar, säg runt fyra, har den redan lagom stadgan börjat släppa och håret tappar styrka. Detta ordnas något, men inte avsevärt, om man använder mer av produkten i håret.

Samma gäller om produkten används i vått hår och håret fönas. Här fungerar produkten extra bra då den ger en mjuk textur och flexibel form på håret. Lite glansserum efter styling och jag är redo för att smile and impress, för detta vax stannar hos mig.

bjorn_axen_matt_wax

+
Bäst doftande hårprodukten någonsin
Ger flexibilitet med lagom stadga
Lämnar håret mjukt
Lätt att tvätta ur
Klumpar sig inte och lätt att fördela jämnt över hela håret
UV-filter
Fungerar lika bra i vått hår
Prisvärd
Snygg burk


Håller inte länge
Styling behöver avslutas med produkt som ger glans, om inte absolut matt effekt önskas

//Patrick, Testpilot 19 år

groomingbetyg4

Kommentera

