betyg 4

Spännande & exklusiv

Recension av Calvin Klein Encounter Edt

Calvin Kleins nya herrparfym heter Encounter (lanserad 2012) och är en maskulin sak, med pikanta kryddor, träinslag och lite sötma från cognac. Personligen älskar jag doften – den har en fin balans och ger ett exklusivt intryck på bäraren; cognacen tycker jag är det som skänker den det där lilla extra.

calvin_klein_encounter

Skulle jag anmärka på något så är det att den inte är så koncentrerad och hållbar som jag inledningsvis hade hoppats (eller så passar den bara inte mitt ph), med tanke på att den är rätt dyr. 425 kronor för 30 ml, och 50 mil kostar nästan 600 spänn – för det priset förväntar man sig mer eller mindre en aromatisk neutronbomb som är dryg att använda. Men rent doftmässigt är det en parfym jag definitivt skulle rekommendera till de som har råd och som kanske föredrar parfymer som är lite diskretare än dem jag vanligtvis letar efter.

På grund av doftens spännande karaktär och sammansättning får Calvin Klein Encounter Edt högt betyg, men ett alltför väl tilltaget pris i kombination med en lite för diskret närvaro gör att det faller lite.

Co-Pilot Glenn, 47 år

groomingbetyg4minus

Kommentera

