betyg 4

Kylande och återfuktande effekt

Recension av Recipe for men Under Eye Patches

Under Eye Patches från Recipe for men är en riktigt rolig produkt att testa. Här blandas nytta med nöje.

Ögonmaskerna bygger på den senaste tekniken för behandling av området under ögonen. De reducerar svullnader och mörka ringar, återfuktar, minskar påsighet och motverkar torrhetslinjer. Under Eye Patches kommer i 4 par per förpackning, vilket innebär att de räcker till fyra behandlingar.

Innan maskerna åker på ska huden under ögonen rengöras. Duger bra med din vanliga rengöringsgel. Torka sedan huden torr. Maskerna ligger förpackade i foliepåsar, så börja med att riva upp påsen. I ligger en plastform och i plastformen ligger maskerna. Maskerna har dels en vit skyddsfilm och en plastfilm som ska tas bort. Kvar blir en rätt sladdrig och följsam platta som placeras under ögat. Där ska dem sedan sitta i 20-40 minuter. Jag lät mina sitta i 40 minuter för att få bra resultat. Och bra resultat blev det allt, en rejäl återfuktning!

daniel_recipe for men_eyepatch_clip_image001

Jag är ofta torr under och kring ögonen. Det både svider och kliar rätt ofta. Med Recipe for men Under Eye Patches känns det som att området under och bredvid ögonen får rejält med fukt och jag kan faktiskt säga att det känns både mjukt och ”kli-fritt”.

Nu kanske jag är lite korkad men jag tyckte det var lite svårt att veta vad som skulle vara kvar efter att alla skyddsfolier togs bort. Bruksanvisningen är inte så ingående. Jag testade mig fram tills det kändes hyfsat bekvämt. Även om maskerna är väldigt mjuka så känns det lite konstigt att ha dem i ansiktet.

En gång i veckan räcker gott och väl att använda maskerna. Det blir ca 4 behandlingar per månad vilket inte är så mycket. Har du problem som jag med att det är torrt runt ögonen så ska du testa dessa så fort du kan!

groomingbetyg4plus

Kommentera

