betyg 4

Unna dig lite lyx!

Recension av Peter Thomas Roth FIRMx Growth Factor Neuropeptide Serum

Ansiktet är ju aktivt dygnet runt. I ansiktet finns ett antal muskler som påverkar dina ansiktsuttryck och hur ditt utseende förändras men användandet av musklerna bidrar även till rynkor. Det finns en mängd anti-rynk krämer på marknaden och att hitta en som fungerar är inte lätt.

Peter Thomas Roth har länge sysslat med hudvård och har en serie produkter där vissa temporärt och andra på längre sikt skall förminska antalet rynkor. Jag har testat FIRMx Growth Factor Neuropeptide Serum och den har en diger lista kemikalier som gemensamt skall ge en bättre hud i ditt ansikte. Serumet innehåller ämnen som skall förhindra muskelsammandragningar i ansiktet och ämnen som bidrar till hudens reparationsprocess.

Många av namnen känns väl lite påhittade vad sägs om NEURO-BLOKK och BoNt-L samt åtta till som tillsammans bildar Growth Factor Extreme NeuroComplex i en dos av 52%.

peter_thomas_roth_firmx_growth_factor_neuropeptide_serum

Jag var skeptisk vad denna cocktail skulle kunna göra med mitt 40+ ansikte, till en början märktes inget resultat men jag utökade efter några dagar till att använda serumet både morgon och kväll och efter någon vecka har jag fått en klar märkbart mjukare och lenare hud och jag märker även att huden känns mer fast och linjer, framförallt i panna, har minskat något. Om denna  effekt kommer kvarstå om man slutar att av använda produkten återstår att se för priset är högt för denna och är det bara tillfälligt känns den lite onödig men då den är dryg och ger ett resultat kan jag inte annat än att rekommendera om du vill unna dig lite lyx! Så jag ger produkten en fyra.

groomingbetyg4

Kommentera

