betyg 5

Upp till bevis doktorn!

Recension av Dr Brandt Pores No More Poresolution

Den skräckinjagande doktorn (bildgoogla honom inte med barnen närvarande) är tillbaka med ett ansiktsvatten för acnebenägen hud. Den innehåller mjölksyra, salicylsyra och tea tree vilket är bra ingredienser för att bekämpa acne. Det ger en bakteriedödande, exfolierande produkt som dessutom kontrollerar sebumproduktionen. Dvs den gör dig mindre glansig i ansiktet. Salicylsyra är faktiskt en av de bästa och mest använda ingredienserna för att bekämpa acne.

En gång i tiden hade jag grov acne. Riktigt illa. Hästkur med pencillin tog det värsta men jag hade inte en fantastisk hud efter det heller. Dr Brandt rådde bot på det med sin pores-no-more-serie. Jag kan ärligen säga att folk som jag enbart kände ytligt bokstavligt talat stoppade mig på gatan och undrade hur tusan jag hade gjort. Det var en ren Dr Brandt-effekt. Det finns en hel del bra produkter i hans linje.

Som av en händelse har jag just nu lite mer problematisk hy än vanligt. Mycket stress, lite för osund mat och bristande rutiner har satt sina spår. Då dimper Dr Brandts ansiktsvatten ned som en skänk från ovan.

Dock är jag en någorlunda skeptisk person efter att ha provat det mesta från de flesta i jakten på den perfekta groominarsenalen. Historia är trots allt historia – även för Dr Brandt. Så upp till bevis!

Jag tvättar ansiktet med en cleanser från Murad (fantastiska Time Release Blemish Cleanser) sen fuktar jag en bomullsrondell med Dr Brandts ansiktsvatten och drar över ansiktet, men undviker ögonområdet. Som alltid när man inte använt ansiktsvatten på ett tag blir man lite chockad över vad som fastnar på rondellen. Låt mig konstatera att ingen cleanser tar allt. Bara av den anledningen kan det vara värt att ha ett ansiktsvatten – din hud blir mycket renare. Många ansiktsvatten är dock alkoholstinna och kan svida lite, det gör inte denna även om det faktiskt känns att den jobbar, även efter att det applicerats.

Runda av med en fuktighetsgivande kräm för ansiktet – gärna med ett serum innan om det är kvällstid (huden tar bättre upp vårdande produkter nattetid).

recension dr brandt ansiktsvatten

Doften är inte sprängd med tea tree – tack för det doktorn! Den här känns snarare lite kliniskt fräsch på ett mjukt sätt. Inga syntestiska dofter och doften är långt ifrån parfymstark.

Resultatet? Det tog bara någon dag så var min hud påtagligt lugnare, hade stramats upp lite, var väsentligt jämnare och de facto mindre glansig, hela dagen.

Priset? 390 kr för en flaska är rätt mycket för ett ansiktsvatten i min bok. Men är den privärd? Ja, mycket prisvärd! Effekten är påtaglig och mycket märkbar. Så frågan är inte om den är dyr. Frågan är om du har råd. Har du det – köp! Framför allt om din hud är acnebenägen är det här en produkt jag varmt rekommenderar. Värd varenda krona.

bäst i test

Kommentera

