betyg 3

Lite svårbedömd

Recension av Cicamed Serum AHA

Detta serum ska stimulera ny cellförnyelse och ge ökad lyster. Produkten innehåller samma bas som ögonkrämen, massor med antioxidanter men framför allt AHA-syror från apelsin, blåbär, sockerbeta, sockerlönn etc. Doften kommer från oljan från blodapelsincest vilket framträder mycket tydligt om än inte så starkt att det sitter i som en parfym. Jag gillar doften som känns 100% naturlig och ger  rejäl fräschör, men jag är inte säker på att alla är lika begeistrade. Vid sidan av det innehåller den också salicylsyra vilket torde vara bra för att motverka acne, dock oklart i vilken grad. Produkten ska appliceras främst nattetid då huden tar till sig krämer mm i högre grad än på dagen.

Den här produkten är faktiskt svårbedömd. Jag har använt den varje dag i flera veckors tid och kan konstatera att.. ja.. inte så mycket faktiskt. Jag har i och för sig en mycket bra grooming-runtin redan innan detta test, med bra serum etc. Jag märker dock ingen negativ effekt vilket jag borde göra om den var sämre än det jag använt tidigare. Men jag märker heller ingen klockren effekt i form av ökad lyster etc.

När produkten appliceras så sjunker den mycket snabbt in i huden, vilket jag uppskattar. Men den ger inte en känsla av fukt efteråt, snarare stramas huden upp, vilket kanske är en tänkt effekt. Men om den ska motverka fina linjer och torr livlös hud så hade jag förväntat mig en mer fuktgivande effekt. Den ska dock kompletteras med en fuktighetskräm som läggs ovanpå och få sjunka in en stund innan fuktighetskrämen appliceras.

recension serum

Tittar man på produkterna på Cicameds hemsida så har de alla samma ingrediensbas vilket kanske inte alltid är helt lyckat. Den här produkten hade mått bra av något annat, något mer för att verkligen skapa effekt. Jag känner mig oerhört fräsch när jag använder den, men tror att det sitter mer i doften. Kanske är det en fantastisk produkt för att stimulera cellförnyelse men det skulle jag behöva en forskare för att bekräfta i en längre studie av min hud, på djup nivå. Kanske presenterar sig resultatet om jag håller mig till produkten i nåt år – kanske möter jag skrynkliga vänner om 10-15 år när jag själv ser ut som en nyponros? Ja, det är möjligt, men svårt att veta idag.

Jag kan bara utgå från vad jag sett efter ett par veckors användande. Observation: Jag känner mig fräsch men ser inte mycket effekt. Det blir en mycket svag 3:a. Man ska inte underskatta känslan av att känna sig riktigt fräsch.

Priset på 449 för Serum AHA får sägas ligga i linje med eller något under vad många tillverkare tar för att kompetent serum.

Kommentera

