betyg 4

För hela kroppen

Recension av Jack Black All-Over Wash

Helt enkelt en bra, välvårdande och fuktbevarande rengöring finner vi i Jack Black All-Over Wash! Jag hade med mig produkten nyligen på festival och på andra semesteraktiviteter och testade att använda den både för vanlig tvålrengöring samt som hårschampoo. Kroppen fick en god hudbehandling, samt märkte jag en bestående jämn mjukhet på områden som jag vanligtvis brukar få smörja in med hudkräm eller handkräm.

Den funkade även bra som ansiktstvätt, åtminstone bättre än vanlig tvål. Kanske är det veteproteinet och det parabenfria innehållet som bidrar till den känslan? Doften är frisk och behaglig, inget som stör varken dig eller din omgivning efter tvättning, och stämmer som övriga av Jack Blacks produkter som jag provat in på den gediget klassiska groomingkänslan och kvalitén som man vill förmedla.

recension kroppsvård för män

Då återstår bara bedömningen av hårbehandlingen hos All-Over Wash och det är väl här som produkten har sin svagare funktion. Det ersätter definitivt inget välvårdande hårschampoo men funkar som enstaka hårtvätt, som t.ex. efter gymbesöket eller vid utebadsduschen. Håret känns rent och inte fett efteråt, så det är ju ändå godkänt.

Kommentera

