betyg 4

Skyddar huden med antioxidanter

Recension av Cicamed Day Antioxidant

När man är 25 år kanske det är lite tidigt att tänka på rynkor. Eller jag kanske inte är tillräckligt fåfäng för det. Men faktum är att huden åldras och utsätts för stora påfrestningar varje dag. Avgaser, datorskärmar, stress och snabbmat. Hjälpen heter antioxidanter.

Cicamed Day Antioxidant är fylld med antioxidanter som ska skydda och återfukta huden för att motverka hudens åldrande.

Krämen kommer förpackad i en plastflaska med pump, min absoluta favorit för att dosera rätt. Konsistensen är lite rinnig och det krävs inte mycket för att räcka till hela ansiktet. Snåla hellre! Krämen ska användas på morgonen efter rengöring. Till rengöring använder jag Ole Henriksen Aloe Vera Deep Cleanser som fixar så att huden känns riktigt ren och fräsch. Min starkaste upplevelse med Cicamed Day Antioxidant är lukten. Den luktar som en nyskuren citron. En fröjd att smeta in i ansiktet.

recension fuktighetskräm

Jag tycker att huden känns både ren och återfuktad. Med tanke på att jag associerar anti-aging produkter med att motverka rynkor så har jag inte haft ögonen på den typen av krämer innan. Men jag är glad att jag fått testa denna. Huden känns också ”torr”, fast på ett bra sätt. Jag brukar oftast känns mig lite fet men det gör jag inte längre.

Day Antioxidant ska passa alla hudtyper så jag rekommenderar denna till dig som känner att du vill testa något nytt och göra något gott för huden. Den kommer finnas kvar som ett givet inslag i min dagliga hudvård. Priset är OK.

Kommentera

