4VOO

Krävs lite stake men fantastiskt resultat!

Recension av 4VOO Shine Reduction Powder

”JAAAAAAAAA!!!!!” vrålade jag med en pubertal fotbollskilles röst när jag insåg vad som skulle recenseras denna gång, medan min manlighet nådde ännu en ny botten. Efter min recension av Anti-Shine Moisturizer där jag var uppriven av att jag visste att jag aldrig kommer kunna säga ”Be right back, jag skall bara pudra näsan.” till min dejt över restaurangbordet, var ett puder helt perfekt produkt att få recensera.

4VOO Shine Reduction Powder är ett kompakt puder (pudret är alltså pressat, till skillnad från löst puder) som inte verkar bli mindre till storleken efter lång tids användning. Att pudret är kompakt gör det enklare att ha med sig i necessären då man slipper oroa sig för att spilla och krångla med en puderborste. Här får du en platt applikator som fungerar oerhört bra och ger en perfekt mängd varje gång, även om det finns viss risk att överdosera. Pudret är transparent, vilket gör att det passar alla möjliga hudfärger, utan att lägga till någon färg i ansiktet. Resultatet blir en perfekt matt finish som inte gör att man ser sminkad ut (OBS SKITVIKTIGT!). Det är en matt finish som håller och håller, tills pudret tvättas bort på kvällen.

recension mattande puder

Jag har en mycket ‘glad hudtyp’ som är väldigt kombinerad och med en t-zon som ständigt glänser och är glamorös. Mycket länge har jag använt mig av krämer med inbyggt puder (t.ex. Recipe for Men Anti-Shine Moisturizer) i de lite glansigare områdena, med bra resultat. Och krämer med inbyggt puder kan man ju klara alla manlighetsprov med obemärkt. Till skillnad från 4VOO Shine Reduction Powder.

Hur jag än vrider och vänder på det när jag står framför den inbyggda spegeln och applicerar pudret kan jag inte se manlig ut. Det krävs mod och stake för att ha med sig den här och stå för att den där perfekta texturen och finishen i ens ansikte är tack vare en dosa kompakt puder. Dosan skriker inte ut manlighet och testosteron, och det enda som tyder på att män är målgruppen är märkets slogan ”Distinct man”.

Jag vet att du undrar hur man uttalar namnet på märket, men det är någonting jag inte ens vill skriva om för fantasin i grundarens huvud måste varit lika kul som en planka. Svaret på ”Åh, ditt puder var ju jättebra! Vad är det för märke?” blir ”Nä, alltså jag vet inte.” för om jag skulle säga ”For you” och le lite diskret skulle jag bli utskrattad och fått stämpeln ”Han som köpt ett puder på typ Coop”. 4VOO uttalas alltså ”For you”. For mig? For dig? Egentligen mest bara for män med stake.

Om någon där ute vill ha mitt nummer så vi kan planera en mysig dejt där jag äntligen får säga att jag skall kila till the ladies’ room och pudra näsan så kan ni höra av er.

+
Passar alla hudfärger
Färgar inte av sig
UV-skydd
Inbyggd spegel
Bra applikator
Håller mattheten
Räcker länge
Hållbar dosa


Något saftigt pris
Fulaste namnet någonsin på ett hudvårdsmärke

= Känner du att du behöver extra matthet i ansiktet, UV-skydd på köpet, samt att du bär på enorm manlighet? Då är 4VOO Shine Reduction Powder någonting för dig.

//Patrick, Testpilot 18 år

bäst i test

Kommentera

