betyg 4

Manlig, förförisk & modern

Recension av Hugo Just Different Edt

Den här gillade jag! En manlig doft i med lite överraskande aromatiska, exotiska inslag. Fräsch men ändå kryddig och beständig. Fräschheten kommer antagligen från myntan och det gröna äpplet, som båda beskrivs i toppnoten. Som mycket riktigt anges i specifikationen så finns där en avkylande effekt i särskilt myntan, som hindrar parfymen från att annars bli för tung med sin i övrigt kryddiga och lite blommiga karaktär. Manligheten kommer från basnoterna där det finns träaktiga inslag från bland annat gran men där finner vi också de lite mer exotiska inslagen som kaschmir och rökelse (liksom i mellannotens fresiablomma),

recension parfymJag tyckte nog också att den höll sig bra och att den är ganska dryg, vilket är ett stort plus eftersom jag har en tendes att ofta tappa dofter väldigt snabbt. Under en kvälls användande behövde jag faktiskt inte ta en extra omgång ett par timmar senare, vilket annars brukar vara det normala i mitt fall. Priset är anständigt då jag sett värre (590 spänn för 100 ml) – helt OK för sitt pris.

En spännande doft som både sticker ut och uttrycker manlighet samtidigt som den känns förförisk och modern. Absolut en jag gärna återkommer till om jag får chansen. Det här har Procter & Gamble gjort bra. Hade priset varit något lägre hade betyget blivit full pott.

TestPilot Glenn, 47 år

Kommentera

