betyg 5

Guldstjärna!

Recension av Peter Thomas Roth Instant FIRMx Eye

Ojojoj. Vad säger man? Jag har testat ett antal anti-ageprodukter, och då särskilt ögonkrämer som ska släta ut kråksparkar och strama åt runt ögonen, men aldrig att jag har kommit i kontakt med ett så effektivt medel som P. T. Roths kräm Instant FIRMx Eye.

Inte nog med att den är lätt att använda – applicera försiktigt på de områden runt ögonen som är kritiska (gnugga inte!), vänta någon minut så att krämen absorberas och du märker att huden stramas åt, ta sedan bort eventuellt överskott med lite vatten på en bomullstuss – den ger också ett snabbt resultat!

Och jisses, man riktigt känner hur den stramar åt som om det vore det värsta Botoxmedlet. Naturligtvis är verkan temporär, vilket också anges i beskrivningen, men effekten är så bra att den är värd att upprätthålla kontinuerligt. Viktigt, som med alla krämer av den här typen, är att man tar på den tunt och jämnt (och då blir den ju dessutom också drygare); att smöra på tjocka lager gör mer skada än nytta.

recension uppstramande ögonkräm

Roths produkter är ofta löjligt dyra – ibland alltför dyra för att motivera behovet av dem, även om de oftast fungerar helt OK, men här gör krämens fantastiska verkan i kombination med ett förvånansvärt hyfsat pris att det blir högsta betyg, med guldstjärna. Jag kan inte säga detta om många produkter i den här genren, men Peter Thomas Roth Instant FIRMx Eye kommer jag faktiskt att fortsätta köpa! Jag är såld.

TestPilot Glenn, 47 år

bäst i test

3 replies »

  1. Hej , Jag tycker den är jätte bra som kyler ner och tar bort svullnad. Jag är den som gärna vill ha makeup i ansiktet, men, jag får inte till det när jag ska lägga concealer under ögat? Det krakuleras och blir inte alls bra…
    Har du något tips?

  2. Lite nyfiken.
    Kan man inte använda denna öven i övriga delar av ansiktet?

    Såg att denna fick mycket högre poäng än ansiktsmasken, så spontant undrade jag då om inte det är möjligt?

    Har du provat?

    Man vill ju ha bästa effekt och resultat i alla lägen 🙂

    • Hej Saga!
      Det går absolut att använda denna i hela ansiktet, men det blir i så fall ganska mycket dyrare. Generellt har ögonprodukter lite mer exklusiva ingredienser, för att passa den tunna och känsliga huden under ögonen. Det gör att produkterna blir dyrare och därför säljs i mindre förpackningar (dessutom går det inte åt lika mycket kräm under ögonen än i hela ansiktet).

Kommentera

